Bill Gates nuceně všem do jejich zařízení bez jejich povolení instaloval ‚filtr zpráv‘ zaměřený na cenzuru nezávislých a alternativních médií.
Neocony podporovaný nově se rozbíhající podnik – startup – ‚NewsGuard‘ je teď o krok blíže ke své vizi nucených varování před webovými stránkami považovanými za „nespolehlivé“ poté, co se Microsoft rozhodl, že jej učiní integrální součástí svého mobilního prohlížeče Edge.
Rt.com hlásí:
Místo toho, aby si uživatelé Edge museli k něčemu takovému do Androidu nebo Applu stáhnout aplikaci jako dříve, tak teď budou moci jen kliknout na tlačítko, aby spustili svůj „signál zeleno-rudého hodnocení, jestli se daná webová stránka pokouší brát věci vážně nebo má naopak skrytou agendu nebo i vědomě publikuje faleš a propagandu.“
Mezi těmi weby se zeleným známkováním jsou: Hlas Ameriky, CNN, Buzzfeed, Guardian, New York Times a Washington Post, stejně jako levičácké startupy jako Vice News a Refinery 29. K těm, u kterých dostanete štítek s rudým varování jako „nedodržujícími základní standardy přesnosti a odpovědnosti“ patří: RT a Sputnik (asi je dost jasné proč) a pravicové Daily Mail, Breitbart a Drudge Report a navíc stovky dalších zpravodajských webů mimo mainstream jako Wikileaks.
Tato integrace nejenže zajistí, že NewsGuard bude na browseru každého a bude snadnější se smířit s jejím užíváním než ji ignorovat, ale také tím, že ji Microsoft poskytne mezi základními funkcemi, tak tomu tato společnost přidá podstatnou míru věrohodnosti, když to bude něco stejně nezbytného jako funkce antivirů, akorát že tentokrát ty viry budou útočit na váš mozek a ne na váš počítač nebo iPod.
‚Naprostá transparentnost‘
Nic z toho by nebylo ani trochu alarmující, pokud byste uvěřili, že NewsGuard je naprosto spravedlivý arbitr toho, co představují skutečné zprávy a co propagandu.
Ten je hrdý na svoji aplikaci „Nutriční štítky“, což je aplikace se seznamy kalorií, uhlovodanů a nasycených tuků, která poskytuje údajně vědecké vyhodnocení potravin, a zrovna tak je to prý s hodnocením spolehlivosti médií, které spočívá na devíti různých kritériích. Mezi nimi: nepublikují opakovaně falešný obsah, vyhýbají se zavádějící nadpisům, shromažďují a prezentují informace odpovědně, zachází s rozdíly mezi zprávami a názory odpovědně.
Ta média ze zeleného seznamu se zjevně nikdy od takových praktik nezapojují nebo přinejmenším ne vědomě. Takže CNN svými titulky nikdy nezavádí, Guardian nikdy svou propagandistickou agendu nepřevléká za zprávy a příběhy z Buzzfeedu jsou vždy vylíčeny přesně. Člověk opravdu nemusí jít zpátky déle než tři dny, aby nalezl tucty příkladů toho, že je tomu naopak, to by ale bylo přílišné hnidopišství.
I ti pravidelní čtenáři těch médií se zelenou značkou musí vidět, jak jsou tyto úsudky do nebe volající. A co to vlastně je takové „zodpovědné prezentování informací“?
Možná uvědomění, že ty jejich pseudovědecké oči vytírající diagramy nestačí, tak NewsGuard zdůrazňuje, že nevyužívají skrytých metod jako technické společnosti a jsou otevřeni k oboustranné komunikaci.
„Chceme, aby lidé byli hráči v našem systému. Jsme zcela transparentní. Nejsme žádné algoritmy,“ řekl Guardian spoluzakladatel této společnosti Steve Brill.
A takto Daily Mail vysvětlil rudé varování.
„Uvádíme na takovém štítku správně a jasně, kolikrát jsme se je pokoušeli kontaktovat. Analytička, která sestavila tento seznam, zavolala někomu na telefon, kdo jakmile uslyšel, co je zač a odkud mu volá, tak zavěsil. V současnosti bychom rádi slyšeli, jestli k tomu mají nějaké stížnosti nebo jestli něco změní.“
Na druhou stranu RT dopodrobna NewsGuard dotazník zodpověděla. Můžete si tedy udělat úsudek, jak moc se to liší.
Od hrůzy z antraxu po hrůzu z Ruska
Kdo jsou ale ti lidé, na které Daily Mail nebo RT působí takovýmto dojmem?
Brill sám je veterán středového žurnalismu a spisovatel, jeho spoluředitel Gordon Crovitz je bývalý sloupkař u Wall Street Journal. Druhým největším investorem do společnosti po Brillovi spolu s jeho otcem je Nick Penniman, liberální publicista a tím třetím největším je Publicis Group, nadnárodní reklamní agentura.
Kromě toho do jejich poradní komise patří Tim Ridge, vůbec první šéf agentury Domácí bezpečnosti a vývojář jiného slavného systému hodnotících barviček teroristického poplachu a Michael Hayden, co býval také za éry George W. Bushe ředitelem CIA. Je v tom ale i pár figur z éry Obamy a Clintona.
Vynořuje se nám tedy celkový obrázek mixu žurnalistů establishmentu, washingtonských jestřábů staré školy a tzv. etických businessmanů.
Ve svém oboru to mohou snad být i experti, ale pokud byste věřili, že jsou to nestranně neutrální hodnotitelé, tak jste nejspíš tak mimo, že by vám ani barevné karty nepomohly. A to není vůbec něco na způsob jednorázové iniciativy: NewsGuard jsou součástí programu Microsoftu zvaného Obrana demokracie, který bojuje proti údajnému vměšování do voleb, údajně převážně z Ruska. V přední linii této informační války není, jak bývá zvykem, místo pro žádné nestranné posuzování zpráv.
Já jsem ale Edge nikdy nepoužíval …
Ovšem ať se NewsGuard u Microsoftu těší nesmírné úctě, tak Edge má směšně malý podíl nasazení na trhu mobilů – jen zlomeček procenta. Prakticky, i kdyby jeho obliba stoupla o tisíc procent, tak by to znamenalo jen pár tisíc nových uživatelů a k dispozici jsou i jiné browsery.
Bylo by tomu tak, kdyby nebylo samotným NewsGuard vyhlášené ambice „rozšířit se globálně na několik miliard lidí, kteří čtou zprávy z internetu.“ A to je jen začátek: existuje totiž všeobjímající plán, podle něhož by všechny počítače ve veřejné sféře od škol přes univerzity až po knihovny byly automaticky vybaveny tím samým „bezpečným systémem prohlížeče“.
A místo aby šlo jen pro varovný systém pro lidi, plánuje NewsGuard dopracovat se k tomu, aby se z toho stal účinný finanční nástroj. Tato společnost, která dostala 6 milionů $ na podporu svého rozvoje, chce rovněž brzy začít pracovat s inzerty tak, „aby odvrátila reklamy od nespolehlivých webových stránek“ a inzerované obchodní značky tak uchránila, aby se „nepošpinily nepatřičnou inzercí“. Jakmile nedostanete zelenou kartu, tak už pro vás na trhu nesmí být žádné peníze. Manažeři reklamy už teď demonetizují programy s alternativními nebo kontroverzními názory jinde, a tento proces má být brzy už automatizován, přičemž Brill se chvástá, jak „je šťastný, že jej obviňují“, že za tyto platformy dělá špinavou práci. Není divu, že alternativní média v USA se proti tomu otevřeně staví.
Takže je vhodné nepohlížet jen na to, že NewsGuard se nasazuje ve veřejných knihovnách odlehlého státu Havaj (zadarmo), ale lepší je na integraci Edge pohlížet jako na testovací pilotní projekt, takový zkušební provoz. Kdyby NewsGuard už nasadili do nějakého populárního browseru jako Chrome nebo do sociální sítě jako Facebook, tak by to vyvolalo ohromnou veřejnou debatu stejně, jako to dopadlo s několika minulými podobnými iniciativami, o které se pokusili. Tak to teď radši začínají zkoušet na uživatelích Edge.
January 23, 2019 Sean Adl-Tabatabai
Zdroj: https://newspunch.com/bill-gates-news-filter-device-censor-alt-media/