Návrh na vytvoření obchvatových autobusových linek vedoucích do středu francouzského města Montpelier obchvatem kolem cikánských tábořišť se setkal u místní vlády se souhlasným postojem poté, co dosavadní uspořádání trasy prohlásil činitel odborů za „hygienické riziko“.
I přestože volání po změně od člena místních odborů FO bylo založeno na stížnostech na „nesnesitelný“ zápach, který musí snášet přijíždějící do města Montpelier, když použijí autobusovou linku 9, tak tento nápad budil kontroverzi u ostatních odborů provozujících ve městě dopravu. Mluvčí odborů CGT promlouvající poté, co členové odborů FO stáhli své členy z obsluhy trasy a podrobili svá vozidla hygienické kontrole u místní hygienické komise, stejně jako kvůli bezpečnosti práce a pracovním podmínkám, tak prohlásil: „To je ostudné. Ano, když jsou v autobuse Romští lidé, tak je tam nesnesitelný zápach, ale jak už na to dva roky poukazujeme, to není jejich chyba.“
„Je tomu tak proto, že my jsme je opustili až natolik, že nemají ve svém táboře ani vodovod. Nejsou to zvířata. Neměli bychom útočit na chudé lidi, nýbrž na chudobu. Tohle je jen přesouvání problému. Nechceme v Montpellier obnovit apartheid.“
Spolu s tím, tu byla autobusová doprava v podstatě už přerušena, a bude nahrazena outsourcovanou společností, údajně s řidiči, kteří nejsou v odborech, jelikož řidiči odborů FO stáhli své služby z linky číslo devět, tak se do toho může vložit Evropská unie, aby si vynutila obnovu předchozího stavu. TheLocal.fr už referuje o komentářích Evropského centra romských práv, které v prohlášení sdělilo: „Francie je povinná podle práva Evropské unie ve vztahu ke všem službám zakázat rasovou diskriminaci (tj. méně příznivé zacházení na základě rasy), do čehož patří i veřejná doprava.
„Připadá nám velice těžké si představit, že zavedení speciálních autobusů pro Romy by mohlo vést k něčemu jinému než k nezákonné diskriminaci. To Romy stigmatizuje způsobem, kvůli kterému byl evropský anti-diskriminační zákon zaveden, aby takovému bránil.“
Loni referoval Breitbart London o podobném systému navrženém v Itálii poté, co byl zřízen nový cikánský tábor podél autobusové trasy, čímž jí pro mnohé dlouhodobě zde žijící obyvatele učinil nepoužitelnou. Starosta turínského předměstí Borgano pak navrhl paralelní autobusové trasy, když propuklo několik násilných konfrontací a loupeží.
„Blonďatý Moldavan“ používající tento autobus popsal scénu, kdy autobus zastavil u tábora: „Na všechny zaútočili. Rozbili strojek na lístky. Pak vrazili do autobusu a vytrčili mi kudlu do tváře… nebýt řidiče autobusu, nevím, jak by to dopadlo.“
I jiní občané říkali, že je propleskli, ustřihli jim vlasy a ukradli mobily a tašky. Načež starosta Borgana řekl: „Dvě linky, jedna pro nás a druhá pro ně,“ ovšem trval na tom, že „to není žádný rasismus, je to jen způsob jak řešit problém, který se táhl až příliš dlouho,“ což místní údajně uvítali s jásotem.
Pro Reformy.cz přeložil Miroslav Pavlíček
Zdroj: breitbart.com/london/
Čtěte také:
- Dejte soukromníkům k dispozici zastávky a vyhrazené pruhy pro MHD
- 45 největších nesmyslů z Evropské unie
- Petr Mach: Zastávám se ženy, která odmítla zaměstnat Romku, a navrhuji řešení
- EU vrhá stamilióny vašich peněz na to, aby vám udržela uměle vysoké ceny potravin