Snaha změnit v Polsku vládu znamená, že Brusel je připraven dohnat Polsko na hranici zruinování, píše vůdčí konzervativní politický komentátor a bývalý polský politik Jan Rokita.
Polské politické elity věřívaly, že je v zájmu země, aby byla více integrována do Evropské komunity, aby se omezila moc hlavních evropských hráčů. Avšak od roku 2011, kdy Evropský parlament ohledně nové ústavy zavedené v Maďarsku a požadoval, její změnu, tato víra vadla.
Spor s Budapeští o maďarském trvání na zakořeněných konzervativních křesťanských hodnotách v hlavním právním dokumentu země, když Evropský parlament od Maďarska chtěl, aby se posouvalo k většímu sekularismu a progresivismu. Evropské instituce, aby vnutily politickou unii, začala zkoušet vnucovat ideologickou jednotu.
Tlak na Polsko začal na podzim 2015, když nová konzervativní vláda odmítla účast na systému nuceného přesídlování uprchlíků. Spor existoval i o klimatické politice, jelikož o jejích cílech pochybovalo.
Od té doby EU zachvátila řada krizí a iluzionistická povaha evropské integrace se odhalovala.
První z nich byla pandemie 2020. V té se rychle začalo ukazovat, že jen tradiční národní stát má organizaci a veřejné služby schopné poradit si s takovou mimořádnou situací.
Druhá krize, která následovala, byl ruský útok na Ukrajinu, který ukázal, jak se evropské ekonomiky staly závislými na nepřátelských státech. To se ukázalo, když Rusko odřízlo dodávky plynu a ropy, což na evropských trzích vyvolalo ohromný rozvrat. Následující energetickou krizi způsobily chyby spáchané klíčovými členskými státy EU, když EU zůstala pasivní a okrajová.
Instituce EU jak v případě pandemie, tak války nepřišly prakticky s žádným hledáním řešení.
To však neznamená, že by integrace uvázla.
Podívejme se na to, jak Evropská komise prosadila Evropský fond obnovy a skutečnost, že členské státy podepsaly společný dluh. To je revoluční krok směřující k tomu, aby se z EU stal superstát. V důsledku společného dluhu získala Evropská komise nástroj na donucování členských států v řadě politických oblastí. Ve skutečnosti může diktovat zákony, vydávat vyhlášky, ovlivňovat soudní rozhodnutí a dokonce činit konečná rozhodnutí o utváření vlád.
Klasickým příkladem tohoto je milník stanovený Evropskou komisí ve sporu mezi EU a Polskem o dodržování vlády zákona. Polsko, aby dostalo svůj podíl na fondu obnovy EU, je nuceno měnit své politiky v oblastech, které až dosud nebývaly v kompetenci Evropské komise, jak je to předjímáno ve smlouvách o EU.
Jak si všiml už Machiavelli, tak hnací silou historie a politiky je spíše prosazování hegemonie než deklarované politické cíle.
Hegemonie, o kterou jde, je hegemonií institucí EU nad členskými státy.
Začátek formuláře
Konec formuláře
January 11, 2023
editor: GRZEGORZ ADAMCZYK
author: JAN ROKITA
via: NOWY ŁAD/TVP INFO
Zdroj: https://rmx.news/poland/eu-hell-bent-on-destroying-poland-in-effort-to-oust-conservative-government/