S tím, jak záplava inzertů stáhla z Facebooku své kampaně kvůli ‚nenávistné mluvě‘ (což je asi pohodlná výmluva, kterou hledají), tak tento gigant sociálních médií ze Silicon Valley oznámil, že dnes začne radikálně měnit způsob, jakým lidé uvidí zprávy, kdy přednost budou mít původní zprávy, zatímco články anonymních autorů bude dusit, uvádí jejich úterní oznámení.
Jinými slovy bude teď Facebook více kontrolovat, od koho budou uživatelé informacím vystaveni – místo dosavadního, aby se vyvinul organický trend podle zájmu o obsah, a články sepsané anonymně budou bez ohledu na zájem považovány za výchovně nevhodné, protože čtenářstvo samotné je nezpůsobilé rozhodovat o tom, co chce číst.
Na druhou stranu Facebook uznává, že v „určitých oblastech může transparentnost žurnalisty ohrozit, a tak to pro začátek budeme dělat jen na omezených trzích s ohledem na mediální prostředí, ve kterém vydavatelé operují,“ zvažujeme však, jakým jednoduchým střihem takovouto základnu pokryjeme. No, ještě uvidíme.
Podle Axios bude společnost využívat umělou inteligenci, aby zjistila, které původní články se mají upřednostňovat, což znamená, že se potlačí následné zprávy o těchto věcech s doplněním kontextu nebo připsáním alternativních hledisek na uváděné, takovéto intepretace zpráv se budou tedy umlčovat.
Axios také uvádí, že i Google přiznal, že loni upravil své algoritmy tak, aby posílil původní zprávy. Loni v říjnu Facebook stáhl „News“ tab, který poskytoval souhrn zpráv vytažených z Wall Street Journal, USA Today a BuzFeedu, za což právě vyhodili jednoho chlapa za plagiátorství.
by Tyler Durden
Tue, 06/30/2020 – 10:48
Konec formuláře