Velice brzy už nebudou žádná auta, která budou ponechána, abyste si je řídili. Mezi Kalifornií, která hledá, jak do roku 2035 utlumit motory s vnitřním spalováním, a Francií, která teď zrovna uvažuje o další dani na vozidla založené na tom, kolik váží, to vypadá, že svět je děsivě natěšený, že zařídí budoucnost plnou Uberů a veřejné dopravy. Ale tak jako tak, je tu tlak „zachraňte planetu“, který na to tlačí čím dál více. Proto Convention Citoyenne sur le Climat (Občanská klimatická konvence) přišla v červnu 2020 s nápadem na zdanění vozidel podle toho, kolik váží, a navrhla to. Teď už o tom podle The Connexion uvažuje pokroková, moudrá a klimaticky svědomitá francouzská vláda.
Mezitím – jak to u vlád bývá – levá ruka neví, co dělá pravá. Jen měsíc předtím v květnu 2020 přišla vláda s balíčkem pomoci 8 miliard Euro pro francouzský automobilový průmysl ve snaze zvýšit produkci. Ty daně z hmotnosti by měly právě opačný účinek.
Prezident automobilní asociace la Plateforme de la Filiére Automobile (PFA) Lue Chatel poukázal, že si tyto dvě politiky zjevně vzájemně protiřečí, a požádal, aby vláda projevila „stabilitu“ v rozhodování. S tím hodně štěstí.
Ve francouzské televizi minulý měsíc prohlásil: „Nemůžeme přeci tři měsíce po vládním oznámení jejího plánu podpory zavést daň, která půjde proti tomu, co jsme řekli.“
Tuto daň nazval „absurdní“ a pokračoval: „Ta auta budou mít benefity jako bonus za snížené emise CO2 a zavést souběžně s tím penále za jejich váhu, to je směšné.“
Chatel předpověděl, že 70% vozidel ve Francii by bylo tou daní postiženo.
A co se týče Francie, tam to nevypadá, že by se ekologistická agenda zastavila u aut. Článek Connexion říká, že: „Spolu se zdaněním vozidel podle váhy občanská Klimatická konvence navrhla 150 opatření včetně změny francouzské ústavy, aby se zdůraznila důležitost ekologické ochrany a zavedl se nový eko-zločiny zvaný ‚ekocida‘.“
Konec formuláře
by Tyler Durden
Fri, 09/25/2020 – 02:45
Náhledový obrázek: The future of French automobiles