Náhledový obrázek: Dr. Robert Epstein sleduje zaujatost Googlu a jeho vyhledávacích výsledků. REUTERS
Ač se pozornost zaměřuje na cenzuru a liberální zaujatost na Twitteru a Facebooku, tak tomu nejhoršímu pachateli ze všech technických mamutů to prochází a ten teď jde po našich dětech.
Takové je varování z výzkumu psychologa Dr. Roberta Epsteina, Demokrata z Kalifornie s Ph.D z Harvardu, který poslední desetiletí strávil monitorováním manipulací Googlu s newsfeedem, výsledky hledání a s návrhy na YouTube.
Svůj poslední výzkum sdělil Postu, když byl tento týden v New Yorku, aby získal příspěvky na příští fázi svého projektu.
Epsteinův výzkum ukazuje, že Google má moc měnit názory a vychylovat volby ve prospěch své liberálně korporátního světového názoru.
A i přes pravidelné protesty ke Kongresu, že je nevinný, tento nadnárodní technický gigant za 1 bilion $ zneužívá svůj virtuální monopol jakožto vyhledávacího enginu, aby prosazoval liberální názory, dusil konzervatismus a manipuloval tvárné mysli našich dětí.
Přesměrování 6 milionů hlasů
Mysleli jste si, že cenzura článků Postu o laptopu Huntera Bidena na Twitteru a Facebooku je zlá?
A co těch 6 milionů hlasů přesměrovaných Googlem k Joe Bidenovi ve volbách roku 2020 manipulací toho, co na internetu čteme a vidíme?
Takový je volební dopad, jaký Epstein, 69, tvrdí, že Google roku 2020 potají měl, když využíval zaujaté algoritmy, které deformovaly vyhledávací výsledky ve prospěch pozitivních odkazů na Bidena a negativních na Trumpa, stejně jako zprávami, Běžte volit, od Googlu na stránkách primárně zaměřených na demokratické voliče.
Předběžné výsledky nového Epsteinova projektu z monitorování, jak masivní psychologické operace Googlu útočí na děti přes YouTube a další produkty, ukazují, že liberální zaujatost je ještě rozsáhlejší.

Epstein tvrdí, že Google měl roku 2020 tajně volební dopad za využití zaujatých algoritmů, které deformují výsledky vyhledávání ve prospěch pozitivních odkazů na Bidena a negativních na Trumpa. Reuters
Zjistili jsme např., že návrhy na další videa ke zhlédnutí „Další taková“ na YouTube pro dospělé byla v té době zaujatá ve prospěch liberálních zdrojů v 76 %.
Ale pro děti a dospívající ukazují data za poslední tři měsíce procento navržených videí na YouTube pocházející z liberálních zdrojů na 96 %.
„Takto agresivní jsou vůči našim dětem,“ řekl tento týden. „Protože si myslí, že jsou bohové. A zatím jim to nikdo nikdy ještě nenechal zbaštit.“
On sám obsah navrhovaných videí nehodnotil, využil ale průměrných hodnocení od tří nestranných organizací, které měří mediální zaujatost, aby přidělovaly liberální, konzervativní či centristické označení zdrojům těchto videí.
V divočině kyber-prostoru je jen 38 % zdrojů videí liberálních. Zbytek jsou konzervativní nebo centristické. Ale YouTube zběsile svůj obsah vychyluje ve prospěch této menšiny ve zhlédnutích.
Ač vám Epstein nemůže přesně říci, co je v těchto videích propagovaných u dětí, není problém domyslet, že to bude protlačování nějakých toxických pokrokářských myšlenek, tudíž normalizace abnormálnosti a zaměřování celé nabídky pro děti na mimoňství.
Problém běžného člověka pokoušejícího se chránit se před manipulacemi je, že Google při páchání tohoto nachytat nemůžete, protože výsledky jejich hledání nebo návrhy pro YouTube jsou „pomíjivé“, takže jakmile na nějaký nabízený odkaz kliknete, tak zmizne a nikdy ho nelze obnovit.
Je to opravdu dokonalý zločin.

Data od Epsteina budou sledovat Twitter, Google, Bing a Facebook. AFP via Getty Images
Zachycování dat
Epstein však vyvinul způsob, jak tato pomíjivá data zachytit, když se v podstatě „dívá přes rameno“ skutečným uživatelům, které nazývá agenty v terénu.
Má teď 7 566 registrovaných voličů ve všech 50 státech, kteří mu dali svolení, aby monitoroval a zaznamenával všechny jejich interakce s Googlem v podstatě stejně, jako Nielsen monitoruje hodnocení televizí.
V poslední době přidal 1 600 dětí ve věku 5 až 17 let a má velké plány na rozšíření svého panelu na více než 25 000 agentů v terénu ve všech věkových a politických skupinách.
Říká, že nejlepším způsobem, jak Google zastavit, je odhalit, co páchají, takže vybudoval sledovač veřejnosti, který doufá, že letos uvede do provozu na americasdigitalshield.org v době před volbami 2024.
Ten bude vyobrazovat sledování zaujatosti Googlu, YouTube, Facebooku a Bingu z dat v reálném čase od jeho agentů v terénu v celé zemi.
Rovněž to ukáže, kolik voličů bude odhadem touto úrovní zaujatosti přesměrováno.
Říká, že největší sklon ke změně názoru mají umírnění Republikáni.
Před volbami 2020 ředitel Googlu Sundar Pichai Kongesu slíbil: „Google neupravuje žádné produkty, včetně Vyhledávání, aby propagoval konkrétní politický názor… V nadcházejících prezidentských volbách 2020 to také dělat nebudeme.“
Neošálil ale nikoho. Pokud jde o motivy, je Google svou liberální zaujatostí proslulý.
Je to vidět i na politických darech zaměstnanců Googlu, YouTube a dalších poboček rodičovské společnosti Alphabet, které roku 2016 šly z 94 procent Demokratům.
Největším sponzorem Hillary Clinton byl Google/Alphabet.

Meta Postu cenzurovala příběh o Hunteru Bidenovi. AP
Šéf Googlu po skoro dvě dekády, chlap za 25 miliard $, Eric Schidt, sehrál v kampani Hillary kriticky důležitou roli, jak ukazují emaily zveřejněné Wikileaks.
Rovněž byl technickým poradcem kampaně Baracka Obamy roku 2012. Analytický ředitel Obamy Elan Kriegel psmag.com říkal, že technickému týmu vděčil za asi polovinu Obamova vítězné převahy roku 2012, tj. za skoro 2,5 milionu hlasů.
Uniklé video z porady ředitelů Googlu po volbách 2016 nám poskytuje vhled do extrémně zaujatého postoje spoluzakladatelů Larryho Page a Sergeye Brina, ředitele Sundara Pichaiho a dalších šéfů lamentujících nad vítězstvím Trumpa a slibujících, že příště si povedou lépe.
SEE ALSO
Konflikt hodnot
Brin příznivce Trumpa označuje za „extremisty“ a říká, že výsledek voleb je v „konfliktu s mnohými z hodnot Googlu.“
Pichai v předzvěsti nadcházející cenzury říká: „Investice do strojního učení a umělé inteligence jsou ohromnou příležitostí,“ abychom vyřešili to, co další zaměstnanec označuje za „dezinformace“ šířené „špatně informovanými voliči.“
Finanční ředitel Ruth Porat slíbil, že Google „nasadí ohromnou sílu a zdroje, abychom dosáhli dalšího prosazení opravdu důležitých hodnot.“
Uniklé emaily po volbách 2016 také ukazují, že Google vyvinul úsilí na vytěsňování hlasů mezi hispánskými voliči v nerozhodných státech, aby tak vlastně posílil kampaň Hillary Clinton.
Další uniklé emaily publikované Wall Street Journal ukazují, že zaměstnanci Googlu v diskusích 2017 deformovali vyhledávací funkce tak, aby změnili názory na Trumpův zákaz vstupů včetně upřednostňování pro-imigračních organizací, aby se „přispívalo“ a „aktivně se vzdorovalo islamofobických výsledkům.“
Následně Google tvrdil, že podle svého plánu nepostupoval.
Není však pochyb, že kultura Googlu je monomanicky liberální a že ředitelé Googlu předvedli ochotu zneužít moc svých algoritmů k intervencím do voleb, aby v masivním měřítku měnili názory voličů.
Není žádný důvod myslet si, roku 2024 k tomu zase docházet nebude. Jen Epstein tomu stojí v cestě.
May 24, 2023
Zdroj: https://nypost.com/2023/05/24/how-google-manipulates-search-to-favor-liberals-and-tip-elections/