Ty povídačky o špinavých autech, jsou nesmysl.
A zase jednou mám v Německu další článek referující o tom, jak se to znečištění z dieselových aut ohromně nafukovalo. I přes obrovský pokles automobilové dopravy kvůli karanténě z COVID-19, úrovně oxidů dusíku zůstávají pořád stejně vysoké, hlásí tu německý týdeník FOCU. Vzduch není vůbec čistší než před karanténou.
To v podstatě vyvrací základnu těch zákazů dieselů, které ekologisté v posledních měsících skoro všude zuřivě protlačovali. Učili nás, že dieselový motor je prvotní příčinou drobných částeček znečištění v německých městech a že je nejvyšší čas je zakázat. To podnítilo aktivistické městské správy, aby začaly proti takovým autům plánovat ve městech akce. Povídali nám, že emise z dieselů způsobují miliony předčasných úmrtí.
Věda nám říká, tvrdili jak Greta, že nemáme jinou možnost. Jenže mezitím přišel COVID-19 a odhalil, jak jsou ta tvrzení nesmyslná.
Pro rozumné lidi to není žádným překvapením, jelikož skeptici ty politiky dávno už obviňovali, že vychází z pochybných dat a studií, na jejichž základě uvalují ty zákazy. Ty však ignorovali. Teď mají ale skeptici radost, jak to greténům natřeli.
Kvalita vzduchu se vůbec nezlepšila
FOCUS hlásí: „Podle náhodných hodnocení dat o kvalitě vzduchu ze Spolkové agentury životního prostředí (UBA) z posledních deseti týdnů, zařízených magazínem FOCUS, např. koncentrace oxidu dusnatého v Stuttgartské Neckartor a Landshuter Alee v Mnichově sice nejdříve po karanténě kvůli koroně z 23. března projevila drobný pozvolný pokles, jenže už zase vyrostla i bez vzrůstu dopravy.“
„Ten nesmyslný zákaz je už ze stolu“
Parlamentní státní tajemník spolkového ministra dopravy Steffen Bilger (CDU) časopisu FOCUS řekl: „Podle mého názoru je téma zákazů dieselů konečně už ze stolu. Proč koncentrace oxidu dusnatého neklesají i přes prudký pokles dopravy je důvodem k otázkám, které musí objasnit odpovědné orgány životního prostředí.“
Ministerstvo životního prostředí se podřeklo, že už uznává, že v tom jsou jiné faktory
Ovšem ten Úřad životního prostředí UBA stejně greténsky ten zákaz dieselů podporuje, když poukazuje, že vítr, teploty a srážky mají na kvalitu vzduchu dopady a že časové období je pořád příliš krátké, aby šlo hodnotit účinek karantény.
Je hezké vidět, že teď si dokonce i ministerstvo alespoň uvědomuje, že ve hře je více faktorů než jen CO2 a auta.
By P Gosselin on 19. April 2020
http://reformy.cz/nemecti-zeleni-planuji-zakaz-aut-ve-vsech-mestskych-centrech-do-roku-2030/ Zdroj: https://notrickszone.com/2020/04/19/lock-down-exposes-diesel-ban-folly-as-air-quality-fails-to-improve-other-factors-in-play/