Úterý, 6 prosince, 2022
Home EKONOMIKA Návrat k realitě, v Německu a Švýcarsku elektromobilita zažívá šokovou terapii, švýcarská...

Návrat k realitě, v Německu a Švýcarsku elektromobilita zažívá šokovou terapii, švýcarská pošta ruší elektrickou flotilu

Elektromobilní „Streetscooter“ krachuje v prvním velkém elektromobilním bankrotu

Od AR Göring, Evropský institut pro klima a energii (EIKE)

(Text přeložil a shrnul P. Gosselin)

Výrobce „Streetscooter“ koupený v roce 2014 Německou poštou se ruší. Německá média samozřejmě obviňují „špatný management“ této velké společnosti.

Který z obyvatel německého města by neznal žluté elektrické skútry Německé pošty, jimiž pošťáci a pošťačky pohodlně a efektivně doručovali dopisy a balíčky? Před nedávnem se ke mně přes Facabook dostaly zprávy o tom, jak se ta elektrická rozvozová vozítka sotva vrací zpět na poštu, zvláště v zimě, nebo když je naopak vedro.

Teď už se přidává i vedení Švýcarské pošty a končí s experimentem doručování pouličními skútry.

Tato společnost bývala chytrým starupem jako mladá, dynamická, soukromá společnost v „sexy“ oboru – zrovna tak jako umělá inteligence nebo technologie ochrany klimatu. Německá pošta tu společnost koupila s benevolentní podporou tisku zamilovaného do ekologie a používala ji jako leštidlo na svoji zašlou image.

Avšak všechna ta propaganda pokoušející se o puč za vítězství elektrochemie, se nakonec v každodenním životě už celá léta ukazuje, že na baterky. Dotlačit ten elektrický vehikl pořád zatížený dopisy zpátky do místního depa, když se vybijí baterky, není možné: takový skútr je na to příliš veliký a těžký. Nebo musíte v zimě naplánovat jen krátké výjezdy a to neustálé vracení snižuje efektivitu. Jelikož se dopisy doručují jen přes den, tak by šlo skútry v pohodě nabíjet přes noc. Když to ale potřebujete nabít během pracovní doby, tak to trvá hodiny a na to už čas nemáte.

Krach e-busů v Berlíně

Vezměme si třeba experiment s e-busy v Berlíně: ty lithiové autobusy jezdily od 8 do 12 hodin a pak to musely převzít zase diesely. Náš mluvčí Prof. Alt v kontextu té dvojí infrastruktury, která je samozřejmě zhruba dvakrát tak drahá, už promlouval. Dá se čekat, že i Německá pošta musela spravovat podobně neefektivní dvojí flotilu vozidel asi 13 000 pouliční skútrů. Ty skútry se také pořád rozbíjely a každou chvíli je bylo nutno opravovat, a tak je nahradila diesely poháněným rozvozovými dodávkami.

Avšak komentátor pokrokové televize ntv z toho obviňuje nepružný management Dutsche Post: Projekt jako elektrická flotila elektrických aut musí ze srdce řídit flexibilní manažeři startupů se zapáleným přístupem, a pak to bude fungovat.

Streetscooter si zaslouží dynamický, kreativní a do rizika se pouštějící management a příležitost dostat nezbytné peníze bez ohledu na kapitálové trhy.

Taková tvrzení jsou v rozporu s rozumem. Ať je to startup nebo Deutsche Post, obojí musí postupovat podle zákonů fyziky a ekonomie. Na jednu věc se nesmí zapomínat: Deutsche Post je obchodní skupina, která musí vydělávat peníze.

Na druhou stranu městská správa Berlína může rozhazovat peníze, jak ji napadne, podle ideologických vrtochů. Oni pracují s penězi ze silou vybraných daní. A berlínští eko-socialističtí politici, kterým moc nejde ani aritmetika, jsou voleni, aniž by byli bráni k odpovědnosti za jejich průšvihy s dopadem na jejich soukromý majetek.

Samozřejmě by někteří mohli tvrdit, že Tesla dosáhla toho, o čem mluví N-TV. To ale není pravda: Elon Musk je drahoušek eko-médií, co si nahrabal miliardy dolarů z amerických dotací. Bez těch miliard by už dávno zbankrotoval nebo by byl mini-výrobcem pro nepatrný tržní výklenek.

Teď to zažíváme i v Německu v Braniborsku, protože „velká koalice“ Merkelové chce s Teslou v médiích sdílet to nejvíce sexy mediální místo, tak teď tu její „Giga-fabriku“ giganticky dotuje.

Skutečnost, že kvůli té fabrice celý dávný les musí vykácet levní polští dřevorubci, nemá pro spolkového ministra hospodářství Petera Altmaiera žádné důsledky. Ani pro ten tisk, co takto „ekologický“ projekt protlačuje.

Náhledový obrázek: From Superbass – own work, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org

By P Gosselin on 14. March 2020

Zdroj: https://notrickszone.com/2020/03/14/back-to-reality-electric-mobility-gets-dose-of-shock-therapy-german-swiss-post-to-end-electric-fleet/

0 0 votes
Article Rating

Sdílejte přátelům

RELATED ARTICLES

Zjevuje se Matka všech ekonomických krizí

Po letech ultra-ztrátových fiskálních, monetárních a úvěrových politik a po nástupu ohromných šoků chybějících dodávek teď tlaky stagflace drtivě tlačí lavinu hor...

Bankovní elita využívá krypto-masakr a podvod s FTX k podstrčení digitálních měn centrálních bank

Centrální bankéři a mezinárodní korporátní finančníci dlouho předstírali, že nenávidí samotný koncept krypto-měn jako Bitcoin a Etherium, přičemž sami ohromně investovali do...

Kdo vraždí krypto-milionáře?

Jsou nejdůležitější pionýři průmyslu krypto-měn něčím cílem? Právě jsme se dověděli, že zemřel 53letý miliardář krypto-měn jménem Vyacheslav Taran a je to...

Most Popular

Elon Musk je horší než Hitler

Není žádným přeháněním říci, že uchvácení Twitteru Elonem Muskem je nejděsivějším vývojem v nedávné historii. Jen fašista by mohl na lidstvo uvalit svobodu...

Maďarsko EU zablokuje poslání dalších 19 miliard $ Ukrajině, říká Orbán

Jakýkoliv pokus Evropské unie poslat dalších 19 miliard $ Ukrajině Maďarsko zablokuje, vyhlásil Viktor Orbán. Maďarský ministerský předseda Viktor...

Co to proboha dělají USA svým evropským spojencům?

Natasha Wright, Strategic Culture Foundation 29.11.2022, přeložil Přemysl Janýr A co je nejdůležitější, je EU vůbec dost statečná,...

Zbraně Západem posílané na Ukrajinu prosakují do Afriky, říká nigerijský prezident

Nigerijská vláda říká, že zahraniční dodávky zbraní posílané ze Západu ukrajinské vládě se začínají šířit po západoafrickém regionu. Ty ilegální zbraně začaly...

THE EDITORS RECOMMEND

0 0 votes
Article Rating
0
Would love your thoughts, please comment.x