Největší britský supermarket Tesco oznámil, že už nikdy nebude vystavovat noviny na místech přístupných malým dětem, jelikož se podvoluje tlaku od kampaňové skupiny na ochranu maličkých před „sexualizovanými obrázky.“
Tento krok, který byl prohlášen za „úžasný“ kampaňovou skupinou „posedlou“ štvanicí ‚Už žádnou stranu 3‘, přichází po letech tlaku na Noviny Sun, aby zrušily tradiční obsah své třetí stránky, která má už dávno formu s půvabnými modelkami nahoře bez a s myšlenkami dne. Ač list sám se odmítl vzdát, tak se kampaň rozšířila na útoky na distributory včetně supermarketů.
Kampaňová skupina ‚Dětské oči‘, která pracuje na ochraně dětí před „negativními, sexuálním a sexistickými obrázky na veřejnosti“ a vytvořila videa ke zvýšení povědomí o novinách prodávaných v prostředí, kde je mohou vidět děti, tento krok supermarketového giganta uvítala. Tato skupina v tiskovém prohlášení uvedla: „Tvrdě jsme za tuhle záležitost po dva roky vedli kampaň a je ohromné, když teď vidíme, jak Tesco naslouchá obavám rodičů. Doufáme, že i další supermarkety budou následovat příkladu Tesca a budou jedna odpovědně na ochranu dětí před sexistickými a degradujícími obrázky ve svých obchodech.“
Už žádnou stránku tři, která srovnává noviny, které obsahují obrázky nahoty s „dinosaury“ z „éry Jimmyho Savilla“ a Dětské oči trvají na tom, že se přeci nepouští do žádné kampaně cenzury, nýbrž by se pouze vydavatelé a prodejci měli podřídit jejich požadavkům „dobrovolně“.
Tesco, které zavede nový styl novin v ‚nezdobeném balení‘ se rozbíhá v takovémto kurzu tento měsíc, když bude z novin vystavovat pouze jména, místo aby byly vidět i titulky nebo dokonce obrázky. Noviny samotné budou přístupné z kontejnerů plněných svrchu, aby se zabránilo dětem, aby nemohly náhodně tištěný materiál vidět či dokonce vyndat.
Mluvčí Tesca řekl: „My jsme v první řadě a především rodinný prodejce a je důležité, abychom udělali vše, co můžeme, abychom prosazovali v obchodech to správné prostředí. Ptali jsme se našich zákazníků, co si o této záležitosti myslí, a mluvili jsme i s kampanisty. Změna, kterou děláme, nastolí tu správnou rovnováhu pro všechny,“ píše o tom Guardian.
Tyto zprávy přichází po oslavách další skupiny se starostí o děti ‚Nechť jsou hračky hračkami,‘ která úspěšně vedla kampaň za to, aby byly odstraněny titulky z knížek o Berušce s odkazy na pohlaví. Po obviněních, že tituly jako Beruška oblíbené pohádkové příběhy pro děvčata „omezují děti“ a poškozují jejich vývoj, oznámil vydavatel, že suspenduje vydávání knih se slovy jako ‚chlapec‘ a ‚děvče‘ v titulcích tak, aby rozsah byl vyčištěn od pohlaví.
Breitbart London mluvil s autorem bestsellerů Hal Iggldenem, autorem Nebezpečná knížka pro kluky, což je jeden z titulů, na nějž přívrženci této kampaně útočili, a včera referoval o svých komentářích, když to nazval „upjatou a zatuchlou“ kampaní za oloupení dětí o jejich pohlavní identitu. Řekl: „Je nešťastné, když se u Berušky vzdávají titulů a nedělají tím nic jiného, než že podlézají uřvané nátlakové skupině. Velká většina kluků chce číst věci pro kluky a holky chtějí číst holčičí věci. Pohlavní neutralita je směšný teoretický výmysl; na pohlaví zaměřené knihy přeci dětem neubližují ani neomezují jejich rozvoj.“
Britská vláda v současnosti zkouší zavést nezdobené balení cigaret a dalších tabákových výrobků, jelikož se věří, že krabičky se současně provedenými značkovými jmény, barvami i se zdravotními varováními malé děti podněcují, aby začínaly s kouřením. Údajně doufají, že když udrží cigarety mimo dohled, stejně jako noviny, tak lidi odradí od jejich nakupování.
Pro Reformy.cz přeložil Miroslav Pavlíček
Zdroj: breitbart.com
Čtěte také: