(pixabay.com)
Britská vláda perlí. Zdá se, že nikdo nevymýšlí stupidnější řešení zveličené hrozby teroristických útoků, než Britové.
Svědčí o tom nová webová stránka, spuštěná ministryní školství Nicky Morganovou, nesoucí název “Vzděláváním proti nenávisti”. Skutečnost je však taková, že vzdělat by spíše potřebovali ti, kteří tuto věc slátali dohromady a kteří měli dojem, že se tam píšou dobré myšlenky.
Prvně něco málo základních informací od BBC:
Tato stránka obsahuje informace pro školy, ale i pro jednotlivé rodiče. Radí jim, jak se poprat s “magickým vlivem pokřivených ideologií”.
Řešení doporučované tímto ministerstvem nabízí “tvrdší přístup”, který má zabránit fungování nelegálních a neregistrovaných škol.
Ministryně tvrdí, že cílem projektu je ochránit “citlivé mysli před radikálními postoji”.
Chce nastolit rovnováhu mezi prevencí extremismu a umožněním otevřené debaty s radikálními postoji.
Má tohle být Británie, nebo Čína?
Pojďme však dále a podívejme se blíže na ony “varovné znaky extremismu”, které by učitelé měli monitorovat. Jaké tedy jsou ty znaky radikalismu?
Na stránkách je uveden seznam povahových vlastností, myšlený jako rádce. Jako učitel(ka) jste v ideální pozici pro rozpoznání, kdy se změny v chování vašeho žáka zdají být příliš rozdílné od jeho povahy. Pokud by se vám něco zdálo špatně, měli byste důvěřovat svému odbornému úsudku.
Postoje a názory
– Hádavost nebo agresivita a neochota vyslechnout/vzít v potaz pohled na věc, jenž je odlišný od jejich vlastního.
– Odmítnutí stýkat se se spolužáky nebo hrubost vůči těm, kteří se od dotyčného liší. Toto se může týkat rasové, náboženské či pohlavní rozdílnosti či odlišné sexuality.
– Náchylnost k víře v konspirační teorie a pocity utlačování/perzekuce.
Změny v chování v kruhu přátel
– Vytváření odstupu od kamarádů nebo skupin svých vrstevníků, online i mimo internet.
– Nedávný přechod na nové náboženství
– Podstatná změna vzhledu/stylu oblékání či chování
– Odmítání aktivit, které si předtím užívali.
Utajování
– Tráví příliš mnoho času na internetu nebo na mobilním telefonu a je tajnůstkářský(á), nebo se zdráhá hovořit o tom, co právě dělá.
– Změny v online identitě, což zahrnuje i profilový obrázek na sociálních médiích nebo přezdívku. Někdo může dokonce mít i dva souběžné online profily, kde jeden je “normální”, neboli jejich stará identita, a druhý je nějaká extrémní/extrémistická identita, často pod jiným jménem.
S výjimkou oné změny náboženské víry by do těchto bodů spadalo 90 procent, pokud ne celých 100%, teenagerů do 20 let. Nejpovedenějším bodem je “náchylnost k víře v konspirační teorie” (neboli pochybování o vládou vštěpovaném příběhu) a také ten “pocit utlačování/perzekuce,” protože přeci všichni jasně víme, že v Británii není zcela nikdo perzekvován.
Zdroj: http://libertyblitzkrieg.com/2016/01/19/new-uk-government-website-lists-normal-teenage-behavior-as-warning-signs-of-radicalization/#more-30753
Překlad: https://www.facebook.com/timeline.kolapsu