Zatímco svět čeká, až se námořníkům US Navy vyslaným do Suezského kanálu ve vyprošťovacím člunu povede loď uvolnit, tak Rusko využívá příležitost, aby prosadilo potenciální alternativu, neboť spousta nákladních lodí byla přesměrována, aby dokončily cestu z Asie do Evropy, kolem Mysu dobré naděje.
RT už hlásí, že ruský energetický gigant Rosatom propaguje trasu Severním oceánem (nedávno vyklizenou od nebezpečných ledových toků). Tato snaha začala sériemi lehce posměšných tweetů ze včerejší noci. Rosatom nabídl tři důvody, proč by ruská strategická plavební trasa skrze Arktidu mohla být funkční alternativou k Suezu, i přes všechnu tu zimu a led. Naštěstí, poukazuje Rosatom, pokud kontejnerová loď uvízne v ledu, lze rychle vyslat ledoborec, aby jí pomohl.
Ten první se zakládá na sledovacích datech ukazujících, že ta loď v Rudém moři, než uvízla, kreslila obrovitý falus. Uvedená státem vlastněná korporace nestoudně poukazovala, že Severomořská trasa nabízí daleko více míst pro kreslení sprostých obrázků pomocí obrovité nákladní lodi.
A čím lépe upozornit své diváky na nové možnosti než drsným vtípkem? Rosatom v prvním tweetu uvedl, že tam v Akrtidě by bylo daleko více místa, aby šlo lodí kreslit „oplzlé obrázky.“ Ty tweety ale mezitím někdo smazal, ale v prvním stálo: „Vlákno: důvod uvážit Severomořskou trasu jako funkční alternativu k Trase 1 Suezským kanálem. Máte tam o dost více místa ke kreslení lechtivých obrázků pomocí svých obrovitých lodí.“
Rosatom za svůj penisový žertík přidal serióznější a opravdový důvod proč prolámat ten led: „Pokud byste uvízli v ledu, máme ledoborce, co ten led dobře rozlámou.“
Ve třetím tweetu Rosatom vystavil ukázku gifu zobrazující hlavní postavu z americké filmové špionážní komedie „Austin Powers,“ který ukazuje Powerse uvízlého v převozním vozíku v úzkém tunelu jezdícím sem a tam. Z tohoto gifu pak vyrostl jeden z nejpopulárnějších memů o věčném uváznutí v současné šlamastyce.
Rusko uvádělo vytvoření Severomořské trasy jako jednu ze svých klíčových strategických priorit. V lednu ministr národních zdrojů a životního prostředí Dimitrij Kobylkin řekl, že nákladní lodi v ruských severských teritoriálních vodách překročí do roku 2024 objem 80 milionů tun.
A proč. Protože ruská Arktida nabízí nejkratší trasu propojující Evropu a Asii. Jak Rosatom poukazoval, cesta z Murmanska do Japonska Severomořskou trasou je 5 770 mil v porovnání s 12 840 mílemi, kdybyste cestovali trasou přes Suezský kanál.
Že by tato poslední krize Rusku pomohla dosáhnout stanoveného cíle rychleji, než tito činitelé předpokládali?
BY TYLER DURDEN
SATURDAY, MAR 27, 2021 – 01:05 PM