Vládá a státní instituce se vysmívají daňovým poplatníkům do očí. Nejen, že vyhazují nehorázné sumy za nesmyslné projekty, jako jsou například státní maturity či sčítání lidu, ale ještě je propagují televizními spoty. Ty se do médií dostávají jak jinak než formou placené inzerce. Kampaň informující o březnovém sčítání lidu vyjde téměř na 25 milionů korun.
Jak se můžete přesvědčit sami, informační kampaně jsou plné nesmyslných argumentů, lží (v případě spotu propagujícího sčítání lidu) a strojeného svazáckého nadšení (v případě spotu propagujícího maturity). Pokud vás videopropaganda přesvědčí, že sčítání lidu je opravdu potřebné, doporučuji rychlé vystřízlivění, kterého docílíte přečtením článku Sčítání lidu — nástroj diktatury na webu devian.cz.
Nákladné propagandistické kampaně, za nimiž stojí vláda či státní úřady, bohužel nejsou ničím výjimečným. V následujícím výčtu (zdroj: časopis Laissez Faire září 2008) naleznete přehled vybraných vládních kampaní z let 2007-2009. Jak vidno pro reklamní a mediální agentury či pro provozovatele inzerce je stát velmi lukrativním zákazníkem:
Evropou volnou cestou (vládní informační kampaň ke vstupu do Schengenského systému bez hraničních kontrol) – 25 milionů Kč
Pomáhat a chránit (kampaň Ministerstva vnitra na změnu image české policie, částečně pojatá jako náborová kampaň) – 22 milionů Kč
Klasa (kampaň Ministerstva zemědělství na podporu konzumace potravin, původně českých, později jakýchkoliv) – 180 milionů Kč
Žiju bio (kampaň Ministerstva zemědělství na podporu biopotravin) – 28 milionů Kč
Ryba je dobrá, zdravá a domácí (kampaň Ministerstva zemědělství na podporu konzumace sladkovodních ryb) – 150 milionů Kč
Vláda pro vás (kampaň úřadu vlády před komunálními a senátními volbami o úspěších Topolánkovy vlády) – 10 milionů Kč
Evropě to osladíme (kampaň o tehdy teprve chystaném předsednictví ČR v Radě EU) – 12 milionů Kč (1. fáze)
Související: