Foto: Pražský meeting lídrů euroskeptických stran – Sulík (SaS), Farage (UKIP), Mach (Svobodní)
Slovenské ministerstvo práce využilo eurofondy mimořádně neefektivní. Za 100 000 eur nakoupilo pro nezaměstnané mnohé reklamní předměty: 27 600 tužek, 6 500 kalendářů a 1 000 pláštěnek. Ministerstvo práce se bránilo tím, že …
… Tyto prostředky musí být povinně využity na propagaci evropských programů. Jinak řečeno – Brusel ministerstvu práce posílá eurofondy, aby ministerstvo práce propagovalo, že eurofondy dostalo.
Eurofondy na propagování eurofondů
Tento přístup je standardní, i když o něm mnoho lidí neví. Eurofondy se jednoduše používají také na projekty, ze kterých lidé na Slovensku nemají absolutně žádný užitek, platí se pouze za zvyšování popularity EU. I tyto eurofondy jsou však započítány v celkové částce finančních prostředků, které Slovensko od EU získalo.V médiích prezentovány částky tak třeba brát s velkou rezervou.
Co propaguje ministerstvo práce
Všechny pláštěnky, pera a kalendáře ministerstvo práce za eurofondy koupilo celkem zbytečně. Propagované projekty pro nezaměstnané byly totiž již v okamžiku nákupu těchto předmětů zrušeny. To samozřejmě nikoho netrápí, byrokratům v Bruselu nezáleží na výsledku, ale na správné razítku. A když ministerstvo práce za eurofondy splnilo svou propagační kvótu, EU je spokojená.
1. hnonline.sk/ekonomika/c1-59216690-z-penazik-na-ludi-bez-prace-kupia-pera
2. hnonline.sk/ekonomika/c1-59231210-richter-zaplati-za-propagacne-predmety-privela
3. google.com