Aktualizace: Prezident Trump v úterý řekl, že „dohlédne“ na zprávu, že jeho šéf pro sociální média Dan Scavino Jr. byl na Facebooku cenzurován.
Scavinu, který spravuje několik prezidentových a Bílému domu patřících účtů sociálních médií, byl údajně zablokován za to, že odpověděl někomu na otázku ohledné této platformy sociálních médií – když se Facebooku ptal: „PROČ MĚ ZNEMOŽŇUJETE, abych odpovídal na komentáře příznivců, které mi zanechali na mé vlastní Facebookové stránce!!??“
***
Prezident Trump v úterý obnovil svou kritiku technických gigantů ze Silicon Valley, kdy Facebook, Google a Twitter prohlásil za „stranící radikální levici v řadách Demokratů.“
Od voleb v roce 2016 jsou tyto levicově nakloněné technické platformy neustále nachytávány, jak cenzurují, zesměšňují nebo jinak omezují dosah konzervativců.
Donald Trump Jr. v pondělním úvodníku v The Hill napsal: „Počínaje „stínovými bany“ (omezujícími dosah) na Facebooku a Twitteru, přes demonetizace videí na YouTube, po stahování reklamy republikánských kandidátů v kritických bodech volebních kampaní se táhne předlouhý seznam porušování férových postupů a omezování projevu konzervativců.“
Úvodník od Trumpa Jr. přichází ve stejný den, kdy Twiiter potvrdil, že provádí stínový ban (zahrabávající příspěvek ve feedu hluboko do nečitelnosti) zakladatele Federalistů Seana Davise. Davis si všímal té ironie, že FBI šíleně hrabe, aby někde vyhrabala vazby mezi prezidentem Trumpem a Ruskem, zatímco Hillary Clinton placený chlápek se s Rusy klidně spiknul ohledně složky zneužité jako nástroj na politické poškození Trumpa.
Konzervativci si to však nenechali líbit. V pondělí také kalifornský republikán reprezentant Devin Nunes zažaloval Twitter a několik jeho uživatelů, požadujíc od nich přes 250 milionů $. Nunes tuto platformu sociálních médií obvinil ze „stínových zákazů konzervativců“, včetně jeho, za účelem ovlivnění voleb v roce 2018.
K tomu je však nutno poznamenat…
Zatímco prezident Trump a další konzervativci zlořečili cenzuře od technických mamutů a jejich zaujatosti, tak na znovuzvolení utrácí skoro dvakrát tolik za facebookové reklamy než celá demokratická parta do roku 2020 dohromady.
Podle zpráv politické transparentnosti od Facebooku a Googlu, souhrnné zprávy Bully Pulpit Interactive a zprávy Axios, utratil Trump na Facebooku 3,5 milionů $ za reklamy a 1 milion $ u Googlu jen mezi 30. prosincem 2018 a 10. březnem 2019.
Všichni demokratičtí sokové mezi tím dohromady utratili za stejné období jen 2,1 milionu $.
„To je bezprecedentní úroveň investic už takto brzy a zvláště pak od úřadujícího prezidenta,“ říká partner Bully Pulpit Mike Shneider, který dodal, že: „Trump od května 2018 utratil nejméně 13 milionů $ za digitální média a více než 4,5 milionu $ jen za rok 2019.“
Axios poznamenává:
Zatímco Demokraté potřebují nalákat své rané dárce, aby se předvedli, že nabývají na hybnosti, tak si prezident Trump potřebuje nahnat podporu z vlastní voličské základny.
- „Trumpova kampaň byla postavena na mašinérii sbírání jen malých dolarových částek, kdy je hromadění hotovosti menší prioritou,“ říká Beach. „Trumpovi přes přidávání hlasů, ať už přesvědčováním nebo zapojením,přitékají peníze.
- To Trumpově kampani umožňuje, aby se soustředila na utrácení peněz, které se mu povedlo nasbírat během posledních dvou let, zatímco Demokraté jako Beto O’Rourke a Bernie Sanders své úsilí zaměřují pro velkou budoucnost a nákupy reklam.
„Co se týče směřování, obě strany v současnosti utrácí většinu dolarů celonárodně, ale jejich cíle a strategie jsou velice odlišné.
- Trump hraje tvrdě na celonárodním hřišti s jen malými cílovými nákupy pro takové státy jako Florida.
- Demokraté se zaměřují na vytvoření celonárodní základny příznivců a dárců, a zatím se nechystají rané kampaně ve státech, jak je vidět z dat od Axios.
Mezitím, jak na Facebook přichází ohromné výdaje od Trumpa za reklamu, tak se reputace tohoto giganta sociálních médií během uplynulého roku uprostřed laviny samých kontroverzí propadá prudce do hlubin.
Podle průzkumu od Axios Harris spolu s tím, jak od voleb 2016 obecně dochází k úpadku reputace těch levicových technických společností, tak důvěra ve Facebook se už zhroutila značně více.
by Tyler Durden
Tue, 03/19/2019 – 11:25
TwitterFacebookRedditEmailPrint